donderdag 1 maart 2018

De gemeenteraad komt naar u toe

Behalve als het over de Tilburgseweg gaat

Dinsdag 20 februari stond er een mooi artikel in het Brabants Dagblad met als titel “De gemeenteraad Goirle komt naar u toe deze zomer!”. Door het vergadersysteem van de raad op zijn kop te zetten zou de democratie hoogtij moeten gaan vieren in Goirle. D66 Goirle gaat niet wachten tot de zomer van 2018. Wij zijn al in 2015 gestart toen we voor het eerst met onze tent op de Hovel stonden. Op veel zaterdagen stonden we opnieuw in het centrum en het leverde ons al die keren veel interessante gesprekken op. Bovendien heeft het ons enorm geholpen om het verkiezingsprogramma van D66 Goirle te schrijven.

Gedeelde verbazing

Afgelopen zaterdag stonden we weer op de Hovel. Ondanks de frisse wind hadden we weer inspirerende gesprekken met dorpsgenoten. Het viel ons op dat de Tilburgseweg vaak opnieuw onderwerp van gesprek was. Veel Goirlenaren zijn nog steeds verbaasd en soms oprecht kwaad dat de raad in december besloten heeft om de Tilburgseweg in te gaan richten voor tweerichtingsverkeer. D66 Goirle deelt deze verbazing.

Oproep aan gemeenteraad

In november 2017 heeft D66 Goirle tijdens de commissievergadering van de gemeenteraad haar zorgen over tweerichtingsverkeer op de Tilburgseweg uitgesproken. Deze ingreep heeft tot gevolg dat ons dorpscentrum onveiliger voor fietsers en voetgangers wordt. Het is volstrekt onduidelijk welke voordelen tegenover dit grote nadeel staan. Helaas heeft onze oproep aan de gemeenteraad niet geholpen en hebben de meeste partijen voor tweerichtingsverkeer op de Tilburgseweg gestemd.

Aan u de keuze!

Op woensdag 21 maart is het woord aan u! Wat vindt u van het besluit van de raad om Tilburgseweg in te richten voor tweerichtingsverkeer? Het standpunt van D66 Goirle mag duidelijk zijn; wij kiezen voor fietser en voetgangers. Een stem op D66 is dus een stem voor éénrichtingsverkeer op de Tilburgseweg.

Michael Meijers, kandidaat raadslid D66 Goirle

Noot van de redactie: Nadat dit stuk geplaatst is in het Goirles Belang van 1 maart hebben we besloten een online petitie op te starten. Mocht u tegen tweerichtingsverkeer zijn op de Tilburgseweg dan kunt u dat hier kenbaar maken. Teken de petitie, ook als u niet van plan bent om op D66 Goirle te gaan stemmen.