dinsdag 10 december 2019

Evaluatie herinrichting Tilburgseweg door gemeente Goirle

In maart 2018 heeft D66 Goirle de inwoners van de gemeente Goirle opgeroepen om via een petitie hun mening te geven over het raadsbesluit om op de Tilburgseweg, richting Tilburg, tweerichting verkeer toe te staan. Op deze petitie hebben we 350 reacties ontvangen. Alle ondertekenaars waren het met ons eens dat door het invoeren van tweerichting verkeer op de Tilburgseweg, met name de verkeersveiligheid voor de zwakste weggebruikers sterk zou afnemen.

De toenmalige gemeenteraad had het besluit al genomen en zag in het protest  geen aanleiding om dit besluit terug te draaien.

Bij het aantreden in de gemeenteraad van D66 Goirle hebben we in een raadsvergadering dit punt bespreekbaar gemaakt. Gezien het feit dat het tweerichting verkeer op dat moment een onomkeerbaar besluit was, hebben we het college verzocht om dan toch in ieder geval na een jaar van tweerichting verkeer de ervaringen te evalueren. Zoals u weet heeft het college dit toegezegd en inmiddels uitgevoerd.  Klik op onderstaande link voor de evaluatie van de gemeente

Evaluatie-verkeersveiligheid-Tilburgseweg[5510][2]